Även väntad svensk trupp

Johan Hedsberg tog i sin tur ur Mikael Ymer (singel 107/dubbel 1050), Elias Ymer (116/369), Markus Eriksson (278/234), Gustav Hansson (826/-) och Andre Göransson (-/126). Som sparring ser vi även Jonathan Mridha (609/1202).

Svenka DC-bloggen fick tag på den svenske förbundskaptenen. Vi började med att ställa frågan hur han ser på de uttagna spelarna, vilka konstellationer han tänker på och vad han vet om Istaels lag. I vanlig bjöd han på mycket intressanta och givande svar: 
"Mikael i första hand för singel men han kan ju spela dubbel också.
Mackan (Markus Eriksson, vår anm.) har ju visat form i singel sista veckorna så han är ju ett alternativ även där, samtidigt som han spelat de sista dubblarna i Davis Cup och gjort det bra så där är han ju påtänkt.
Andre i dubbel såklart.
Gustav har spelat bra sista tiden och slagit både Söderlund och Mackan, så jag hoppas han kan bidra.
Jonte (Jonathan Mridha) gjorde det ju väldigt bra mot Schweiz och har spelat skadefri under en längre period.
Elias säger själv att han tror han kommer spela, elitansvarige Niklas Fjelstadt har träffat Elias och han är också positiv. Då jag får sådana signaler från dem båda så hoppas jag ju såklart. 
En frisk Elias vill jag gärna ha med.
Men Elias är också orsaken att jag väljer att ta med sex spelare till matchen.
Lindstedt och Söderlund har tyvärr tackat nej, de hade ju varit alternativa spelare annars men jag jätte glad över de som tackat ja.

Jag känner inte Israel jätte bra, men vet ju Selas kapacitet, de har ett bra dubbelpar och de andra känner jag mest från junior tiden även om jag sett dem senare också. Lesham vann nyligen en 25$ (nivå Future), så det tyder på kvalitet som vi i vår trupp måste ha respekt för.
Även Oliel är en bra spelare som kan ställa till besvär med sin vänsterarm.
Dagarna före match brukar ge en hel del information när man ser dem på plats på underlaget vi ska spela på.

Som det ser ut nu kommer det bli en mycket tuff match men vi ska försöka hitta en väg."


Nästa torsdag klockan 12.30 vet vi, då lottas det. Första serve spelas sedan fredag strax efter klockan 17.00.

Svenska DC-bloggen återkommer, som alltid. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0