Stopp i kvarten - alla svenskar ute

Det ville sig inte för Robin Söderling i Brisbane. Han föll över tjecken Radek Stepanek med 6-2, 4-6, 3-6 efter drygt 100 minuters spel. Via två räddade breakbollar och två egna vunna av två vann Robin enkelt första set. Andra set blev mer svajigt. Robins serve gick ner och han tappade sin serve inte mindre än tre gånger. Han höll dock siffrorna nere något genoma att bryta tjeckens serve två gånger. I tredje och avgörande set skaffar sig Robin en breakboll som han tar tillvara på bästa sätt. Han kan dock inte stå emot och tjecken bryter tillbaka och bryter igen. Det innebär att setet, matchen och turneringen är förlorad för svenskens del.
Han lämnar nu Australien för att spela nästa vecka på Nya Zeeland och turneringen i Auckland. 

Även Robert Lindstedt i par med Martin Damm förlorade sin kvartstfinal. De mötte Verdasco/Zverev och siffrorna skrevs till 3-6, 3-6.

Kommentarer
Postat av: johan fehrman

Jag heter Johan, är 29 år, och skriver om tennis för sportal och Svenska Tennismagasinet. Startade den 3:e januari en tennisblogg och har i mitt sökande efter andra svenska sådana bland annat hittat till din sida. Roligt att se att det finns andra entusiaster kvar i landet!

Jag ska börja läsa din blogg. Jag hoppas du börjar läsa min; den är klart läsvärd, påstår jag lite lagom blygsamt : )



Tycker du om min blogg får ni gärna länka den på er sida; ska börja läsa din och gör kanske detsamma.



adressen till min blogg är: www.chipandcharge.se



PS: Vill du tipsa om några andra läsvärda svenska bloggar och/eller tennis-sidor?



Undrar du något i er tur är det bara att fråga!



allt gott,



hälsar Johan.

2009-01-11 @ 18:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0