Stepanek i kvarten - Aspelin föll

På fredag är det kvartsfinal för Robin Söderling. Han möter, något oväntat , tjecken Stepanek. Han slog i sin tur ut fjolårsvinnaren Llodra från Frankrike tidigare idag. 
Robin har mött Radek Stepanek fem gånger och vunnit fyra av dem. Senast var på gruset i Monte Carlo i fjor då han vann en tuff tresetare. Ser man enkom på snabba underlag är siffrorna ännu bättre för svensken, 3-0.
Tjecken är för stunden rankad som nummer 26, jämfört med Robins 17.

Simon Aspelin/Pavel Vizner, seedade trea, förlorade idag sin kvartsfinal mot det franska parer Tsonga/Gicquel med klara 6-7 (1-7), 4-6.
Imorgon torsdag spelar Robert Lindstedt/Martin Damm, seedade fyra, sin kvartstfinal. De möter Verdasco/Zverev.

Kommentarer
Postat av: Johan Fehrman

Jag heter Johan, är 29 år, och skriver om tennis för sportal och

Svenska Tennismagasinet. Startade den 3:e januari en tennisblogg

och har i mitt sökande efter andra svenska sådana bland annat hittat

till din sida. Roligt att se att det finns andra entusiaster kvar i landet!

Jag ska börja läsa denna blogg. Jag hoppas du börjar läsa min; den är

klart läsvärd, påstår jag lite lagom blygsamt : )



Tycker du om min blogg får du gärna länka den på er sida; ska börja läsa din och gör kanske detsamma.



adressen till min blogg är: www.chipandcharge.se



PS: Vill du tipsa om några andra läsvärda svenska bloggar och/eller tennis-sidor?



Undrar du något i din tur är det bara att fråga!



allt gott,



hälsar Johan.

2009-01-11 @ 18:49:45
URL: http://chipandcharge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0