O så här gick det

DC-helgen är avslutad. Två semifinal och åtta play-offmatcher har spelats. Till detta får man lägga till ett antal olika kvalificeringsmatcher runt om i världen.

O så här gick det. Den Svenska DC-bloggen bjuder också på tipsen från min sida. Det visade sig att jag hade rätt i samtliga drabbningar, vad gäller vinnande land, utan i en.

Argentina-Ryssland. Det avgjordes först i den avgörande femte matchen mellan Del Potro och Andreev. Hemmaplanen avgjorde. Noterbart är att Nalbandian förlorade två av sina tre matcher. Mitt tips var 4-1 och det blev 3-2.

Spanien-USA. Amerikanarna visade sig stå emot mer än väntat. Framför allt då Roddick under fredagens singel mot Ferrer och i dubbeln. Det "nya" paret Bryan/Fish gar Lopez/Verdasco en match och vann över fem set. Nadal gick dock inte att rubba och vann, tämligen enkelt över Roddick i söndagens första singel. Spanien är i final igen. Jag tippade 4-1 som det sedan också blev.
Detta i sig innebär final mellan Argentina och Spanien 21-23 november.

Snabbt över till helgens play-offmatcher och de gick enligt följande:
Chile - Australien. Utan Hewitt var australierna chanslösa. De föll med 3-2, avgjort efter fyra matcher. Mitt tips var 4-1.

Storbritanien - Österrike. Den enda match jag tippade fel var denna. Jag trodde på att Andy Murray i toppform och hemmaplan i Wimbledon skulle fälla avgörande. Konstigt nog så ställde kaptenen John Lloyd över Andy i lördagens dubbel och det lär han ångra nu. Österrikarna kunde vinna den och de övriga två singalrna mot Alex Bogdanovic och därmed också matchen. Jag trodde på brittisk seger med 3-2 men det blev tvärt om.

Schweiz - Belgien. Precis enligt planerna vann Federer och Wawrinka sina första singlar på fredagen och dubbeln på lördagen. De avslutande singlarna slutade oavgjort, notera att inte någon av stjärnorna då spelade. Jag tippade avgjort efter första dagen och sammanlagt 3-2. Det blev 4-1.

Kroatien - Brasilien. Något otippat vann brasilianarna dubbeln och matchen levde till på söndagen. Väl där vann kroaten Karlovic. Tipset var 5-0, det blev 4-1.

Israel - Peru. Väntat hemmaseger men enklare än många hade trott. Det blev 4-1, jag hade tippat tätt och 3-2.

Holland - Korea. Även har hade jag tippat tätt och ovisst. Hemmaplanen avgjorde och Bakker kunde enkelt vinna femte och avgörande matchen över Jun. Det blev precis som mitt tips 3-2.

Rumänien - Indien. Indierna var, som väntat chanslösa på gruset i Bukarest. 4-1 som jag tippade.

Slovakien - Serbien. Även här tippade jag rätt. Matchen var avgjord redan efter lördagens dubbel. Det blev 1-4 till slut.


I övermorgon, tisdag, strax efter klockan 12.30, avgörs det i vilket land Sverige får möta i första omgången av 2009 års spel. De åtta seedade länderna bör bli Ryssland, USA, Argentina, Spanien, Kroatien, Sverige, Tyskland och Frankrike.

De åtta lag Sverige kan komma att få möta är Chile (då det blir hemmamatch), Österrike (hemma), Schweiz (borta), Israel (hemma), Holland (hemma), Rumänien (hemma), Serbien (hemma) eller Tjeckien (borta).
Matcherna spelas 6-8 mars.

På tisdag vet vi - Den Svenska DC-bloggen återkommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0